Wednesday, February 25, 2009

Happy birthday...

Isnin lepas, 23 Feb 2009 genap lah 30 tahun isteri ku melihat dunia. Syukur Alhamdulillah, dipanjatkan syukur ke hadhirat Ilahi kerana kami dipertemukan dan dapat bersama hingga ke hari ini.

Sebak, kerana kali ini tiada sambutan meriah yang dapat dipersembahkan. Hidup di perantauan cukup menguji kesabaran kita sekeluarga. Tiada kek untuk ditiup, tiada hadiah untuk diberikan, tiada apa yang dapat dipersembahkan... cuma... janji diriku dan anak-anak yang dirimu tidak akan dipersiakan. Janji ikatan kekeluargaan kita semua akan berkekalan hingga ke akhir hayat.

Sedih, apabila melihat air mata berlinangan di hari bahagiamu. Sedih apabila mengenangkan keluarga jauh di tanah air. Sedih melihatkan rakan-rakan seperjuangan yang lain tiada di sisi. Namun, sedih itu digantikan dengan gelak ketawa Iman Raziq dan Iman Nuryasmin. Sedih itu digantikan dengan belaian manja dariku untukmu.

Bangga, melihatkan dirimu tabah di perantauan. Bangga apabila melihat anak-anak gembira di sisi mu. Bangga melihatkan dirimu gagah meneruskan hidup di kala kesusahan dan kepayahan serta kesunyian hidup di bumi asing.

Tiada apa yang dapat diucapkan, melainkan Selamat Hari Jadi untukmu Isteri ku dan ibu kepada anak-anak ku...

10 comments:

BabyBooned said...

a'kum. i was blog-hopping and found your blog. my husband and i lived in melbourne for 3.5 years when we did our masters and worked there. we came back to have our baby in msia, tapi sekarang tengah process PR application. wallahualam if we'd actually go back there. living overseas can be really hard, but after nearly 4 years, it was very hard to leave pulak. happy birthday to your wife, moga-moga panjang umur. alhamdulillah you have your kids with you and it looks like you have many fellow malaysians there too sebagai pengganti keluarga :)

RieTPG said...

Dendang perantau..."Tough time never last,tough people do"

iso said...

jiwang tu... terserlah kehalusan jiwan roomate ku ini...

apa la sgt tiup lilin dan hadiah kalau dibandingkan dgn doa semoga berbahagia :D

:: azrul hazri jantan :: said...

apa rasanya bila dah ada digit '3' kat depan eh?... hua hua hua... hepi besday hepi besday... ;)

AiKHaL KHaiRa said...

HaPPy BdaY...
Biar jauh dmata tapi dekat dhati...
apepun semoga dpjangkan umur dan dmurahkan rezeki... n cepat habis study leh blk malaysia cpt..

Lia Sakinah said...

Happy besday Sal! Semoga pjg umur, murah rezeki & dipermudahkan urusan hidup dunia & akhirat... Jgn sedih2...xde kek x ape...janji family sntiasa ade disisi. Aku yg kt msia ni pun, sambut bday tanpa kek...bujet maa...hehehehe

salayie said...

To all:
thanks for all your lovely wishes!hehehe....SCARY jugak kan dah masuk 30s nih..b4 ni x pernah rasa concious ke ape..tp menjelang 2,3 hari b4 birthday mmg berdebar-debar..rasa cam nervous giler...ntah!anyway, I do believe that the older you get, the wiser you are....

noris said...

jiwang nyer nukilan sazly... kita plak yg syahdu feeling2 konon saiful yg tulis utk kita... keh keh keh...

hepi bday k sal!

chefadh said...

ha ah..jiwang karat beb..aku pun terasa gak cam sedey sket..takpelah kak sal..jangan sedih2 ye..walaupun sungguh berat juga untukku melafazkan ayat ini..heheh..tabahkan hatimu babeh!anyway, selamat ulangtahun! semoga diberi kekuatan untuk melaksanakan semua amanahmu..ameen..

Anonymous said...

ModeschmuckEngel die Online-Schatztruhe, voller schmuck thomas sabo detailverliebter „LiebenSachen“ Neben unseren stärksten Marken PILGRIM, thomas sabo shop KONPLOTT, Desigual und NOA NOA gibt`s bei uns noch viel thomas sabo schmuck zu entdecken!Alles was das Frauenherz begehrt. thomas sabo schmuck günstig Hipp,romantisch und verspielt, edel oder glamourös, sabo charm Mode,Schmuck,Taschen,Gürtel und tolle Geschenkideen thomas sabo engelsflügel für Frauen. Immer auf der Suche nach neuen Trends, verwöhnen wir unsere Kunden mit liebevoll ausgesuchten Kleinigkeiten mit thomas sabo schmuck günstig dem gewissen haben Faktor der jedes Frauherz ein klein angebote thomas sabo wenig höher schlagen lässt. Ein Besuch bei angebote thomas sabo armbänder www.liebesache-modeschmuck.de lohnt sich jederzeit. Ganz neu eingetroffen sind die neuen Schmuck Kollektionen Herbst 2010 anhänger kette von Konplott. Miranda Konstandinidou hat sich mal wieder selbst übertroffen. Schauen Sie vorbei und gönnen Sie sich mal wieder was.