Tuesday, October 28, 2008

Jamuan AidilFitri MyPSA 2008

Walaupun Syawal 1429H hampir sampai ke penghujungnya, namun sambutan AidilFitri tetap disambut dengan penuh kemeriahan, terutamanya bagi semua warga Persatuan Pelajar Postgrad Malaysia dan keluarga di Sydney.


Tanggal 25 Oktober 2008, once again our humble home was selected to be the host for this biggest event of the year, "Majlis Jamuan AidilFitri MyPSA 2008".

The foods were absolutely tempting. The main dish was BBQ. Most of the guesses also came with pot lucks. There were soooo many Malaysian food that day. Rugi hangpa tak datang weh. Well, as usual Sal served her famous Sup Tulang Gear Box, with bihun. Jangan jeles iye. Alhamdulillah, habis licin semuanya. Just look at these pictures of rezeqi. Selera you...


One of the memorable moment on that day was we managed to gather all 5 members of FSKTM tutors who further studies here in Sydney. Sapa lagi kalau bukan dengan KA, Faizah dan Masnida. Hopefully that all of us can succesfully finish our PhD here. Amiiinnnn...




These are few pictures of the event on that day. Enjoy...






14 comments:

Ahmad Javanese said...

fulamak... rumah ko mmg hot spot aa. semua buat kat situ :D ko dok banglo tanha 3 hektar kot Sazly . hehehe.

weh, si Rizan tu pehal tak balik2 lagi aa? seingat aku la... dia macam dah kat sana dari tahun 2003 (ujung). tak kena saman ngan KPT ke dia tak balik2 mesia lagi. hehehehe

PS:- nampak cam si Faezah dah stylo sket? Ke aku yg ketinggalan zamaann :'(

Oyis said...

awat KA x pakai baju raya pon? where's the spirit, man?

apa pon tahniah kerana berjaya menganjurkan majlis yg besar cenggitu. respek ah!

ps: k sal nmpk sgt ceria, manis gituh

ahj-sd2 said...

cayo lah mamat sazly :)
nampak meriah sangat majlis kat rmh ko nie..ahaks..takda mat saleh yg join sama ka?..takkan diaorang amik bau aje? :p besok masa nk balik mesia time phd dah abis,saat2 mcm nie lah yg akan ko teringatkan sangat sangat sangat... :)

Anonymous said...

alfian,
psl si rizan tu, aku kurang pengetahuan la plak..ntah ;-)
haaa..psl Faiz, since mula2 aku dtg sini itula imej beliau ;-)hmmm...perantau muslimah gitu!

Oyis,
-camne new life kat sana? baby ok?suma ok? dah ade jumpa member2 fakulti?
-ceria?hmmm...biasa ler..hari raya kan kena la ceria2, suka sebenarnya dpt pakai baju raya..hehehe..!

azrul,
-ada gak ajak tuan umah join tp segan katanye...
-mmg betul tu azrul, aku sokong 100%!itu la, ni biler suma dah smbg study, masing2 jauh plak tu, br la rasa rindunyer time kita sama-sama kuar lunch, main badminton, layan bowling, haiii...:-(

dLyn aZmi said...

x kire x kire..
nk sup tulang gak biler kite dtg sydney nnt :D

err masnida tu sape?

&137 4P15 said...

yum...yum....sodap giler menu korang, terliur aku tegok siap ader bbq pla tu. Sib baik aku tak de kat sana, kalau tak habih aku balun hehehehe.....

yang peliknya makanan sedap2 tapi badan sazly makin susut pla diet giler ker??? Kalau diet bagus ler leh ler lari time main bola nanti heheehe. Jadik keeper tak leh sebab selalu tolak bola masuk gawang sendiri muhahahhaaha.....

Lia Sakinah said...

Bestnye kumpul reramai mcm nih...mcm suasana kt msia gak.. Aku nmpk gmbr member aku insan & lia diyana. Dua-dua makin bulat...mcm aku n apiz hahahaha...:D

Btw, K Dlyn, masnida tu tutor baru jabatan network. Orgnye peramah sungguh...smpat jumpe dia kt utm ni masa dia dtg worksyop aritu...(hehe, tolong jwb bg pihak sazly)

Anonymous said...

lynn,
ok, don't worry...insyaAllah :-)
eh, brp hbln ek lynn dtg nnt?

mdh,
itu ler...dtg sini br tau buat PhD nnih rupe2nyer buleh menguruskan bdn, hahaha!haiiii...kesiannn tuan punya badan tau.makan hati buat research ;-)

lia,
Thanks sbb tlg jwbkan ;-) itula, insan ngan lia tu kira member baik kitorang kat sini ler...tmpt ngadu nasib!hehehe...

dLyn aZmi said...

sampai sydney 20 nov..
24hb dh bergerak ke melbourne..
ade smpn no fon ari tuh tp x sure sal or sazly punye..
xpe.. nnt konpem blk no tu thru emel ;)

aiseh..
x sabanye nk travel ke ozi!

err tgh pns terik ke??

Aidura said...

Iman Kantoi!!! ada bantal busyuk.. ahaks..

noris said...

sal & sazly:

bole la... dah gi uni register, tp x masuk lab lg la on a regular basis. umah x settle lg a, tp 2 , 3 minggu lg baru leh masuk umah tu, tunggu occupant dia pindah skang. so, menumpang aje la skang nih umah member lain. dah jumpa bebudak msia lain, so far ok. doa la biar cpt2 settle eh...

Lia Diyana said...

Congrats Sal/Sazly atas kejayaan rumah terbuka Mypsa. Nasib baik muka aku ada kat blog kau..kuiukuiukuiuk kalau tidak sedih aku..

Hisyam fiza.. itu bini kau ke yang duduk kat kerusi tu.. kau tak pernah pun introduce kat aku..Pelik2..hahahahahahah

Utk Salzy good luck for your review..God bless u..

Khairul Azhar Kasmiran said...

oyis,
org yg pakai baju melayu tu org besa mypsa...mcm sazly. aku ni ahli biasa, jadi pakaian pun biasa ajelah. (ni aku tulis hipotesis kawan aku sbnrnya...blum diuji kesahihan. cerita sbnrnya aku & kwn aku guna public transport, jadi xnaklah stick out like a sore thumb)

sori lambat balas.... was rather hard to breathe before my review.

Anonymous said...

ModeschmuckEngel die Online-Schatztruhe, voller schmuck thomas sabo detailverliebter „LiebenSachen“ Neben unseren stärksten Marken PILGRIM, thomas sabo shop KONPLOTT, Desigual und NOA NOA gibt`s bei uns noch viel thomas sabo schmuck zu entdecken!Alles was das Frauenherz begehrt. thomas sabo schmuck günstig Hipp,romantisch und verspielt, edel oder glamourös, sabo charm Mode,Schmuck,Taschen,Gürtel und tolle Geschenkideen thomas sabo engelsflügel für Frauen. Immer auf der Suche nach neuen Trends, verwöhnen wir unsere Kunden mit liebevoll ausgesuchten Kleinigkeiten mit thomas sabo schmuck günstig dem gewissen haben Faktor der jedes Frauherz ein klein angebote thomas sabo wenig höher schlagen lässt. Ein Besuch bei angebote thomas sabo armbänder www.liebesache-modeschmuck.de lohnt sich jederzeit. Ganz neu eingetroffen sind die neuen Schmuck Kollektionen Herbst 2010 anhänger kette von Konplott. Miranda Konstandinidou hat sich mal wieder selbst übertroffen. Schauen Sie vorbei und gönnen Sie sich mal wieder was.